Ako postoji prostorija u kući koja postane neuredna iznenađujuće brzo, to je kućna kancelarija. Ona je prosto magnet za najrazličitiji nered. Čak i u digitalnom dobu, često se tu nađu različiti papiri, nestabilne gomile knjiga, a uređaji i žice štrče na sve strane. Sve u svemu, većina radnih prostora koji se nalaze u kući očajnički vape za pomoći u organizaciji.
Srećom, tu su i mnogobrojni načini koji će vam pomoći da dovedete u red svoju kućnu kancelariju kako funkcionalno tako i stilski. Od opcija koje se protežu čitavim zidom, preko manjih načina za održavanje reda u ladicama, do kompletnih sistema za organizaciju, nema razloga da vaša kućna kancelarija ikada više bude neuredna.
Plutajuće police i ormarići
Jednostavnim dodavanjem vertikalnih metalnih šipki na zid možete ubaciti čitav sistem za organizaciju u vidu plutajućih polica i ormarića. Gomile papira su obično prvo što se nakupi po kancelariji, zbog čega su manje pregrade sjajan način za razvrstavanje i pohranjivanje tih papira. Jednostavno i efikasno možete označiti šta se nalazi u kojoj pregradi te olakšati pronalaženje i snalaženje. Ukoliko te pregrade postavite na zid oslobodićete si više prostora na radnom stolu. Ukoliko imate mnogo nasumičnih gomila papira – ovo rješenje je odlično za vas.
Police preko cijelog zida
Drugi način na koji možete napokon organizovati svoju kućnu
kancelariju jeste da se opredijelite za sisteme polica koje se protežu preko
cijelog zida. Takvo rješenje oslobađa prostor na podu, što je čest problem
kućnih kancelarija.
Police preko čitavog zida takođe ostavljaju dovoljno prostora za detaljniju organizaciju,
kao što su fascikle i registratori, kao i kutije i korpe za sve potrepštine.
Ovo je odlično rješenje i ako imate mnoštvo knjiga, a dodatna pogodnost jeste preglednost
pa lako možete pronaći ono što tražite dok radite.
Podijeljene ladice
U toku organizacije lako je zaboraviti prostor u ladicama. Pošto se ladice uvlače, lako je dobiti lažni osjećaj organizovanosti s polja, čak iako unutra vlada potpuni haos.
Kako biste se spasili glavobolje preturanja po čitavom sadržaju i potrage za onim što vam je potrebno, ubacite pregrade u svoje ladice. Postoje pregradnici u različitim veličinama i strukturom koje možete prosto ubaciti u ladicu a onda rasporediti sadržaj po nekom principu. Takođe, uvijek možete i napraviti sopstvene koji će savršeno odgovarati dimenzijama vašeg prostora.
Plastične korpe
Iako ih se iz različitih stilskih razloga često zanemaruju, plastične korpe mogu biti itekako odlično rješenje za organizaciju kućne kancelarije. Kutije sa kliznim ladicama se mogu naslagati jedne na druge ako bi se stvorilo što više prostora za odlaganje. Veće korpe se mogu ubaciti ispod radnog stola. Providnost materijala je takođe dodatna prednost ovakvog vida organizacije jer vam olakšava organizaciju i snalaženje unutar kutija. Takođe će dati prostoriji prozračan i lagan izgled, naročito ako se odlučite za svjetlije nijanse.
Potpuni organizacioni sistemi
A tu su i gotove kompletne opcije. One su pogodne jer se samo postave na zid ili u prostor i spremne su za upotrebu. Jednostavni stilovi se uklapaju u svaki stil uređenja, a oni unikatniji će vaš prostor učiniti nezaboravnim i dati vam elan za rad. Opcije koje se pričvršćuju za zid zauzimaju manje prostora u vašoj kućnoj kancelariji, što je odlično za manje prostore. Pored toga što otvorene police olakšavaju spremanje i uzimanje stvari, takođe omogućavaju da sadržaj posluži i kao dekoracija.
Kompertamentalizacija
Još jedna od mogućnosti jeste odabir komoda koje sadrže različite cjeline i mjesta za rad. To je odlična ideja za situacije u kojima više ljudi dijeli kancelariju. Na taj način svako ima svoj kutak što olakšava i organizaciju i sam rad. Druga ideja jeste korištenje ugaonih stolova kojima se više radnih mjesta uspješno spaja u jednu cjelinu.
Izvor: Michelle Honeyager / Fresh Home